FILM: FROZEN

DATE: 2014-01-24 | TIME: 11:54:03 | CATEGORY: FILM | COMMENTS (2)

Handling: Filmen handlar om prinsessan Anna som ger sig ut på en magisk resa tillsammans med bergsmannen Kristoffer och hans ren Sven, för att hitta hennes syster Snödrottningen Elsa.Elsa förvisade sig själv till bergen efter att hennes dolda krafter uppenbarade sig under kröningsceremonin, och nu måste Anna hitta henne för att rädda kungariket Arendal från en förbannelse om evig vinter. (sf.se)
 
Den här filmen är en stor favorit hos mig. Hade längtat i flera månader på att den skulle släppas innan jag såg den. Den var helt underbar! Min favorit i filmen är snögubben Olaf! När de gick ut med informationen att Demi Lovato var med på soundtracket så trodde jag att hon skulle ha en av huvudrösterna i filmen. Let it Go med Demi har blivit en favorit låt och har lyssnat på den massor med gånger, innan jag såg filmen också. Och eftersom jag lyssnat på hennes version av den låten så kändes det jätte konstigt att höra Idina Menzel sjunga låten i filmen. Ville hellre ha Demi's version, men fattar inte riktigt varför de ens hade två versioner från början..

FrozenFrost
• Kristen Bell, Idina Menzel, Jonathan Groff, Josh Gad, Santino Fontana, Alan Tudyk
Premiär i USA: 10 November 2013 • Animation/Adventure/Comedy • IMDB betyg: 8,1 • 102 min
Directors: Chris Buck - Jennifer Lee • Writer of screenplay: Jennifer Lee • Writer of story: Hans Christian Andersen

 

Postat av: Nilmas Filmhylla

Åh, tyckte också mycket om den! Funderar på att se om den ganska snart faktiskt :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra :D
seriefreak.blogg.se

2014-01-25 @ 11:44:55
URL: http://nilmasfilmhylla.wordpress.com
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

underbar film

Svar: Ja det håller jag verkligen med om! :DEn stor favorit hos mig!
seriefreak.blogg.se

2014-02-03 @ 13:04:35
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0