ARROW S01E01

DATE: 2012-10-14 | TIME: 19:00:00 | CATEGORY: ARROW | COMMENTS (3)

 Arrow s01e01 - Pilot
 
När Oliver Queen är ute på havet med sin pappa, nån snubbe och hans flickväns syrra (han var en otrogen jävel) så kommer värsta stormen och välter båten. Syrran försvinner ner i havets botten (...) och de andra lyckas hoppa in i en plastbåt, en såndär uppblåsbar båt. Efter ett tag börjar pappan säga till Oliver att allt inte är som han tror i staden där de bor. Pappan skjuter den andra snubben innan skjuter sig själv, framför Oliver. Taskigt, yes. 5 år senare hittas Oliver på en ö mitt ute i ingenstans så av två seglare (typ). Han får återvända hem till sin mamma, syster och sina vänner. De alla har trott att han har varit död i alla dessa år.
 
Det är någonting skumt med mammans nya boyfriend, well scratch that, the new husband, Walter. Don't like him. At all. Han är skum. En skum liten filur. Han syster, Thea, trodde aldrig att han var död. Fin liten återförening dom fick, tyckte jag. Mitt från ingenstans blir Oliver och hans bästa vän, Tommy, kidnappade och förs till.. Något lager någonstans. De vill veta vad och hur mycket hans pappa berättade för Oliver innan han dog. Hmm. Oliver lyckas komma ut ur handfängelset som de hade satt fast på honom. Han lyckas ta hand om de som höll fast honom och Tommy (som låg "medveteslös"). Senare så sitter de med Olivers mamma, Walter och polisen hemma hos dom och Oliver ljuger och säger att det var en kille i grön hoodie -tröja som bara kom och bankade ner dom! En blick från Oliver till Tommy, och baam Tommy höll med. För Tommy var ju trots allt medveteslös.. ? Tror jag inte på till 100%!
 
Sen fick vi se snygga Oliver Queen dra till ett tomt lagerhus och river upp stället, tränar kroppen (hans mage.. DAMN, jag är en tjej. Ja, jag märker sånt hehehe), tränar sina skills med pilbåge. He is very yummy! Senare på kvällen så har de en welcome-back-after-we-thought-you-were-dead-for-five-years-party. Sjukt mycket folk där! Han använde det som en cover medans han stack till en snubbe och skapade lite kaos!
 
Har någon annan kollat på första avsnittet av Arrow? Vad tyckte ni i sånafall? Kommer ni fortsätta kolla? Let me know!

Postat av: Petra

Jag hade inte förväntningar alls på denna serien faktiskt, men den var rätt bra! Mest för att Oliver va så jeeeeeeeeeeeeeffffla snygg. Hans ögon <3 och när han tränade där, alltså helt sjukt att man ens kan göra så?? Jag kan inte ens göra en armhävning liksom (a) Så jag kommer nog mest bara kolla för att se på honom.

Svar: Jaaa åååh visst var han snygg?! *dör lite* ahhaha!
Jag hade höga förväntningar och blev inte alls besviken alls när jag såg det :D wieieie! Ännu en serie att följa!! :D
seriefreak.blogg.se

2012-10-14 @ 20:36:19
URL: http://mintvblogg.wordpress.com/
Postat av: [Anna]

Aha nu känner jag mig lite trög som inte fattade att han hade med sin flickväns syrra på båten, jag trodde att han hade flickvännen med sig och att han och hennes syrra haft något ihop tidigare. Jag gillade verkligen pilot avsnittet och han är ju verkligen ett ögongodis :)

Svar: Haha, det är lugnt! Jag kan också vara väldigt trög ibland! :D Vissa serier kan det ta flera avsnitt innan jag hänger med till 100% hahah! Ja visst är han!? Ååh snygg! Oliver Queen = mumsi! :D
seriefreak.blogg.se

2012-10-14 @ 20:41:18
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag tycker att den var riktigt bra och ser verkligen fram emot nästa avsnitt! :)

Svar: Håller med! Snart torsdag! :D
seriefreak.blogg.se

2012-10-15 @ 08:58:21
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0