FILM: IRON MAN 3

DATE: 2013-08-18 | TIME: 21:55:00 | CATEGORY: FILM | COMMENTS (0)

Handling: I Iron Man 3 ställs den egensinnige men genialiske industrimagnaten Tony Stark/Iron Man mot en fiende, The Mandarin, vars kraft inte har några gränser. När hela Starks värld slås i spillror beslutar han sig för att leta upp den som är skyldig. Nu måste han mer än någonsin förlita sig på sina tekniska uppfinningar, sin genialitet och sin instinkt för att kunna skydda dem som står honom närmast och bekämpa ondskan med alla medel. (sf.se)
 
Skådespelare: Robert Downey Jr., Gwyneth Paltrow, Don Cheadle, Guy Pearce, Ben Kingsley, Jon Favreau, Rebecca Hall m.m
Genre: Action/Adventure/Sci-Fi
IMDB Betyg: 7,6
År: 2013
 
Jag har inte varit det största fanet av Iron Man/Tony Stark eller Robert Downey Jr överhuvudtaget innan. Jag minns inte så mycket från de två första Iron Man filmerna, men gillade verkligen den här! Så grym! Jag hade missuppfattat en hel del av vad jag hade sett från trailer, så det var ju bra på ett sätt. Blev som en liten överraskning! Jag hade inte heller någon aning ifall den här filmen utspelade sig innan eller efter The Avengers (som är så otroligt grym - en av mina favoritfilmer), men fick ju veta då i filmen att det var efter. Det var intressant att se Tony's reaktioner, hans panikattacker. Inte så man är van att se honom. Minns inte ifall vi har fått se något liknande av det i de andra Iron Man filmerna men ja. Mycket bra film helt enkelt, mycket bättre än vad jag trodde! Och after credits scenen: HULKEN!!! Älskar Mark Ruffalo! Älskar att de har fått en sån bra vänskap!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0