FILM: NOW YOU SEE ME

DATE: 2013-08-11 | TIME: 21:45:00 | CATEGORY: FILM | COMMENTS (1)

Handling; Den stora magigruppen The Four Horsemen, ledd av den karismatiske Michael Atlas, utför ett par högteknologiska magishower. De förbluffar publiken genom att först utföra ett bankrån på en annan kontinent och för att sedan ge publiken alla pengarna. FBI-agenten Dylan Hobbs är fast besluten att sätta fast magikerna, men att stoppa dem visar sig vara svårare än väntat. Dylan tvingas att arbeta tillsammans Interpolagenten Alma Vargas, som han hyser stor misstro till. I desperation vänder han sig till den berömde magikern Thaddeus Bradley, som hävdar att bankrånet utfördes med hjälp av maskerade personer och videotricks. Dylan och Alma är dock överens om är att magikerna måste ha en extern kontaktperson, och att hitta honom eller henne är nyckeln till att stoppa magikergängets brottsvåg. (sf.se)
 
Skådespelare; Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Isla Fisher, Dace Franco, Woody Harrelson, Michael Caine, Morgan Freeeman m.m.
Genre: Kriminal/Thriller
IMDB Betyg: 7,4
År: 2013 
 
Jag gillade den! Hade sett framemot den, vilket jag inte borde göra egentligen då jag brukar kunna bli rätt besviken. Men det blev jag inte med den här filmen! Den var lite annorlunda än vad jag trodde att den skulle vara men hade inga problem med det. Det var coola effekter, de gjorde coola tricks, det var bra skådespelare. Den hade action, humor. En riktigt bra film enligt mig! Men jag hade dock velat få veta mer om deras bakgrunder, mer om Daniel och Henley's relation till exempel.

Postat av: Åse

Håller med! Verkligen bra film! Själv visste jag knappt vad den handlade om när jag såg den, så jag blev så himla glatt överraskad! :)

Svar: Ja! Älskade den! Riktigt bra! Ååååh älskar när det blir så! :)
seriefreak.blogg.se

2013-08-12 @ 14:05:04
URL: http://cupcaketv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0