KLAR MED - PROJEKT "SE OM FRÅN BÖRJAN": PRISON BREAK

DATE: 2013-08-18 | TIME: 15:53:00 | CATEGORY: ÖVRIGA SERIER | COMMENTS (3)

Jag började för ett tag sen att se om Prison Break från början, skrev om det i det här inlägget tidigare. Igår kväll såg jag de sista avsnittena som finns av Prison Break och även filmen Prison Break: The Final Break (Netflix har gjort denna till ett avsnitt).
 
Märkte när jag såg om serien att det var en massa avsnitt jag missat, nästan hela säsong 4. Men även några i säsong 2 och några avsnitt här och där i säsong 3. Så jag visste inte hur serien slutade. Och jag måste säga att jag är otroligt besviken. Och förbannad. Jag kan inte förstå hur de kan avsluta serien med att Michael dör. Visst, han räddade Sara's liv och fick henne ur fängelset. Han hade fått en hjärntumör. MEN The Company opererade i hans huvud i säsong 3 (tror jag att det var). Så varför skulle man inte kunna göra det igen?
 
Tycker man kunde ge serien ett bättre slut. Önskar att jag inte sett slutet. Michael Scofield är inte död i mina ögon. Jag lever med förnekelsen. Han lever med Sara och sin son. Inte en chans att han är död. Tänker låtsas som att han aldrig dog, att han också kunde sticka från fängelset med Sara.
 
Prison Break är en av mina favoritserier och kommer alltid vara men slutet som serien fick.. Det slutet existerar inte för mig.

Postat av: Åse

Håller med till 100%! Slutet suger, serien äger! :D

Svar: Ja men verkligen! Så sjukt dåligt. Kan fortfarande inte förstå hur de kan sluta serien sådär! Kommer nog aldrig komma över det!
seriefreak.blogg.se

2013-08-18 @ 20:13:15
URL: http://cupcaketv.blogg.se
Postat av: mikaela

Kollar oxå om på PB nu, så jävla sorligt att han är död. Håller med dig också att han är inte död i mina ögon, han var ju grunden till heeela serien! Det började med att han räddade sin brors liv och fick ut alla från Fox River, så slutar det med att han...av alla dör. Inte rätt! Han förtjänade ett fritt liv.

Svar: MEN MIKAELA!! Heeeeeej! Hoppas allt är bra med dig! Jag hade ju den andra bloggen som jag la ner (saraah.webblogg.se) - vet inte om du minns det iofs, haha.
Ja men exakt! Kommer aldrig komma över att de verkligen slutade serien sådär. Bättre att låtsas som det slutet inte finns ;)
seriefreak.blogg.se

2013-08-19 @ 19:45:29
URL: http://www.MikaelaJeanette.%20devote.se
Postat av: KarosTvserier

Håller med! Det slutet var ett av dom sämsta någonsin. Jag fattar inte hur dom kunde göra så. Jag grät hur länge som helst efteråt, och kände mig helt tom inombords. Michael Scofield var en av mina absoluta favoritkaraktärer någonsin, och han kommer aldrig vara död för mig!

Svar: Jag grät också! Jag grät floder! Så hemskt!!
seriefreak.blogg.se

2013-08-21 @ 08:34:09
URL: http://karostvserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0